אלו הטעויות שגורמות לכם לעלות במשקל גם בקיץ

הקיץ בשיאו ובין שאר הדברים שהוא מביא איתו יש לא מעט שינויים בשגרה היומיומית ובתזונה שלנו. למרות האמונה שדוקא בחורף עולים יותר בקלות במשקל, הקיץ אף הוא מהווה אתגר לכל מי שרוצה לשמור על המשקל ועל שגרה בריאה. יציאות ובילויים בחוץ, חופשות, מזונות קיציים כמו שייקים, פירות קיץ וארטיקים הם רק חלק מהסיבות שמקשות עלינו. בחנו את עצמכם האם גם אתם נופלים בטעויות הקיץ? ואם כן מה עושים?

מה הטעויות הנפוצות שגורמות לכם לעלות במשקל בקיץ?

  1. שותים את הקלוריות: שייקים, אייס קפה ומיצי פירות פופולריים במיוחד בקיץ למרות ההרגשה הקלילה והמרעננת בלי שאנחנו מרגישים בכל כוס מסתתרות כמויות גבוהות של סוכר וקלוריות. בכוס של שייק פירות על בסיס חלב או באייס קפה כמות הקלוריות יכולה לנוע מ-160 ועד 350 לכוס.
  2. משבשים את סדר היום: בין אם זה בגלל יציאות ובילויים בחוץ או בגלל החום שיכול לגרום לירידה בתיאבון, בקיץ יש נטיה לאכול פחות מסודר, לדלג על ארוחות או לדחות אותן. למרות שזה נשמע כמו מתכון לדיאטה זה בדיוק ההיפך. חוסר סדר בארוחות גורמת לנו בסופו של דבר לנשנש יותר בין אם זה ממתקים וחטיפים או סתם משהו על הדרך. גם נשנוש קטן שנראה לנו זניח ולא נזכור אפילו שאכלנו אותו יכול להסתכם בכמות קלוריות מכובדת שוות ערך לארוחה.
  3. מגזימים בפירות– פירות הקיץ אהובים על רבים שמעלים מאוד בצריכתם בקיץ. אמנם פירות הם בריאים ומספקים שלל ויטמינים אבל כדאי לזכור שהם גם מכילים סוכר. דבר זה משמעותי במיוחד עבור חובבי הפירות שאוכלים מהם בכמות גדולה. בנוסף, רבים אוהבים להכין מהם מיצים שלא ממש בריאים כפי שהם נראים מכיוון שהם  מכילים בעיקר כמות סוכר גבוהה וללא סיבים ולכן נספגים במהירות לדם.
  4. מדלגים על חלבונים– כשחם לא תמיד מתחשק לאכול ארוחה מבושלת שאצל חלק מהאנשים מותירה תחושה של כבדות ולכן פעמים רבות בקיץ הארוחה הבשרית מוחלפת בארוחה קלה כמו פרוסת לחם, פירות או אפילו סתם נשנוש קל. בצורה כזאת אנחנו לא מספקים לגוף חלבונים שחשובים לתהליך הירידה במשקל וגם מסייעים לתחושת השובע.
  5. מפסיקים לעשות ספורט– החום מקשה מאוד על ביצוע פעילות גופנית במיוחד עבור מי שעושה הליכה או ריצה בחוץ וכך הקיץ גורם לרבים להפסיק לעשות ספורט מה שמוריד את ההוצאה האנרגטית ומקשה על ירידה במשקל.

אז מה עושים?

  • קבעו עוגנים של 2-3 ארוחות עיקריות ביום והקפידו לפנות להן זמן בלוח הזמנים שלכם. אם ניתן עם הילדים עוד יותר טוב.
  • הכינו מנות חלבון קלות- חלבונים שפחות מכבידים ומתאימים לקיץ הם דגים, חזה עוף, פרגית וטופו בהקפצה, אידוי או אפייה. למי שלא מעוניין בכלל בארוחה מבושלת אפשר לקחת במקום ארוחה קלה יותר עם חלבונים כמו: ביצה, טונה, יוגורט וגבינות.
  • העזרו בשימורים איכותיים כמו אלו המספקים קטניות או ירקות. לדוגמא- שימורים של גרגרי חומוס, שעועית לבנה או תירס בשימורים. חשוב לבדוק ולראות שאין תוספת סוכר
  • אכלו הרבה ירקות ואל תגזימו בצריכת הפירות. מומלץ לאכול כשלוש מנות פרי ביום (כמו: ספל אבטיח או מלון, אשכול ענבים קטן או אפרסק) ועדיף את הפרי השלם ולא בצורה של מיץ או שייק פירות.
  • שתיה- הקפידו לשתות לפחות 8 כוסות של מים. ניתן לגוון עם: סודה, תה קר ללא תוספת סוכר, מים עם לימון או מלפפון ועוד.
  • התארגנו מראש ליציאות- קחו לכם מהבית קופסא עם ירקות ופירות חתוכים ואם אפשר רצוי גם ארוחה קלה כמו כריך כדי להמנע מקנייה של אוכל מיותר בחוץ.
  • מצאו פעילות גופנית שמתאימה לכם גם בימי הקיץ זה אפשרי! תרגילים ביתיים, שחיה בבריכה וכל מה שנעים ומתאים לכם בקיץ

קיץ מהנה ובריא לכולם 🙂